Kysyin kirjastosta lainaksi julkaisua (kirjaa) : Jaakkonen Petri, soitinpiitustuksia sähkökitaroille- ja bassoille. julkaisuvuosi 2010. Koko suomenmaan…

Kysytty

Kysyin kirjastosta lainaksi julkaisua (kirjaa) : Jaakkonen Petri, soitinpiitustuksia sähkökitaroille- ja bassoille. julkaisuvuosi 2010.
Koko suomenmaan kirjastoista ei löydy sitä. Näin väitettiin kirjastossa. Kysymys: Mistä hankittavissa? Jos löytyy jostain. yritän ensisijaisesti saada kirjaston hankkimaan sen. Ellei, hankin sen itse.

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaa ei löydy kansallisbibliografia Fennican haussa eli juuri tuon nimistä teosta ei ilmeisestikään ole julkaistu.

Petri Jaakkonen ja kolme muuta kirjoittajaa julkaisivat vuonna 2010 kirjan nimeltä Sähkökitaran rakentaminen. Tämän perusteellisen opaskirjan liitteenä on Telecaster-tyyppisen sähkökitaran 1:1 piirustus. Kirjaa on saatavissa useista kirjastoista.

Jaakkosen yritys Korpi Instruments myy yksittäisiä työpiirustuksia suosituimmista sähkökitara ja -bassomalleista. Vastaavia työpiirustuksia on kirjastojen kokoelmissa. Niitä voi etsiä kirjastojen hakusivuilta esim. hakusanoilla sähkökitara työpiirustukset ja bassokitara työpiirustukset.

1 ääntä

Kommentit

Täydentäisin yllä olevaan vastaukseen, että muutamasta kirjastosta Suomessa löytyy nimenomaan Jaakkosen Petrin työpiirustuksia, esimerkiksi Gibson Les Paul -tyylinen sähkökitara vuodelta 2010.

Jos siis kysyjä haluaa nimenomaan Petri Jaakkosen piirustuksia, kannattaa hakea verkkokirjastossa tarkennetulla haulla ja nimetä sinne tekijä.