Kyselen onko kirjaston tiedostoissa erilllinen sivusto uutuuksille? Eli miten saan mahdollisimman hyvin tietoa kirjoista joita on viimeksi hankittu? Tervehtien…

Kysytty

Hei,
Kyselen onko kirjaston tiedostoissa erilllinen sivusto uutuuksille?
Eli miten saan mahdollisimman hyvin tietoa kirjoista joita on viimeksi hankittu?
Tervehtien ja kiittäen vastauksestanne!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetin kautta voit hakea uutuuksia aineistotietokantamme ( http://www.libplussa.fi )uutuushaulla (suora osoite: http://www.libplussa.fi/cgi-bin/plussa?sivu=uutuushaku&lib=H )

Täältä voit etsiä kuukausittain tulleet uutuudet ja rajata hakua koskemaan esim. kirjoja, levyjä, videoita jne. Voit rajata myös kielen mukaan.

Kaunokirjallisuuden saat parhaiten seulottua tietokirjallisuudesta kirjoittamalla asiasanakenttään romaanit tai kaunokirjallisuus.

Samantyylinen haku on mahdollista myös kirjastojen asiakaspäätteiltä (toimii paremmin kuin Plussahaku), silloin käytetään Kaikki hakutavat/luokka -hakua, ja kirjoitetaan haluttu ajankohta tähän tapaan: 0110helaik - eli tämä haku antaa kaiken lokakuussa 2001 Helsinkiin aikuisten osastoille luetteloidun aineiston. Asiakaspäätteillä uutuuksien hakemisesta saat lisätietoja paikan päällä kirjastossa.