Otsikko
Kyselen kirjasta, josta oli juttua ehkä jossain tämän vuoden ET-lehden numerossa. Kyseessä on naiskirjailijan romaani, jossa sivutaan Karkkilaa ja Högforsin…

Kysytty

Hei.

Kyselen kirjasta, josta oli juttua ehkä jossain tämän vuoden ET-lehden numerossa. Kyseessä on naiskirjailijan romaani, jossa sivutaan Karkkilaa ja Högforsin tehdasta. Kirja saattaa olla hiljattain julkaistu uusintapainos joskus aiemmin kirjoitetusta. Löytyisiköhän kirja näiden tietojen perusteella?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on todennäköisesti Kaari Utrion Rautalilja, josta on juuri ilmestynyt uusintapainos. Utrio mainitsee ET-lehden numerossa 2/2021, että kirjassa kuvatun ruukin esikuvana on Högforsin ruukki.

Kirjan voi varata Kirkes-kirjastojen verkkokirjastosta https://kirkes.finna.fi/Record/kirkes.1451357.