Kuuluuko jännityskirjallisuuteen rikoskirjallisuus? Jos kuuluu niin voinko etsiä tietoa jännityskirjallisuudesta käyttäen hakusanana rikoskirjallisuutta?

Kysytty

Kuuluuko jännityskirjallisuuteen rikoskirjallisuus?
Jos kuuluu niin voinko etsiä tietoa jännityskirjallisuudesta käyttäen hakusanana rikoskirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jännityskirjallisuus ja rikoskirjallisuus ovat erillisiä asiasanoja. Jännityskirjallisuus ei laajempana asiasanana välttämättä viittaa rikoksiin, kun taas rikoskirjallisuus käsittelee nimenomaan rikoksia ja rikollismaailmaa.

Kirjaston käyttämiä sanastoja voi selata verkossa Finto-palvelussa, http://finto.fi/yso/fi/. Käsitteiden jännityskirjallisuus ja rikoskirjallisuus lisäksi on olemassa vielä salapoliisikirjallisuus. Niistä mikään ei sisällä toistaan eli kun haluat hakea rikoskirjallisuutta, sinun kannattaa hakea sanalla rikoskirjallisuus. Voit myös hakea molemmilla yhtä aikaa, jolloin menet tarkennettuun hakuun, valitset ylimmän laatikon hakuryhmäksi Millä tahansa näistä (OR), kirjoitat kenttiin sanat ja klikkaat hae kokolmasta jne, hakutulos.