Kuulin tänä aamuna radiosta yle 1:ltä pienen pätkän tekstistä, enkä saanut ylös kirjan tietoja. Nyt yritin etsiä areenasta sekä muutaman tiedon avulla…

Kysytty

Hei,
Kuulin tänä aamuna radiosta yle 1:ltä pienen pätkän tekstistä, enkä saanut ylös kirjan tietoja. Nyt yritin etsiä areenasta sekä muutaman tiedon avulla kirjaston hausta, mutta ei onnistunut. Kyseessä oli ulkomaalainen kirja, kirjoitettu muistaakseni 1921, käännetty suomeksi ja suomennoksen nimi oli mielestäni Kävelyesseitä. Löytyykö apua???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on A.H. Sidgwickin teos Kävelyesseet, josta on luettu katkelma tänä aamuna Yle Radio 1:n Päivän mietelauseena. Alkuperäinen teos on julkaistu jo 1912, mutta suomennos ilmestyi vasta viime vuonna.