Kuopiolaisesta sosiaalitarkkailia Maaria Leinosesta pitäisi saada tietoa..Tunnetuimmat teokset,miten merkittävä runoilia,millainen tyyli,mihin keskittyy ym.Ja…

Kysytty

Kuopiolaisesta sosiaalitarkkailia Maaria Leinosesta pitäisi saada tietoa..Tunnetuimmat teokset,miten merkittävä runoilia,millainen tyyli,mihin keskittyy ym.Ja runo tulkintoja/analyysejä kirjasta ja sen runoista Ihminen on ihmisen toivo!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maaria Leinosesta on kirjoitettu muutamia artikkeleitä:

Päivän leipä, runon lohtu: Maaria Leinonen kirjoittaa syrjäytyneille, Kodin kuvalehti 1994 nro 12 s. 38-41,

Hyvää tekevä itku, Et-lehti 1991 nro 9 s. 34-37 ja

Syrjäytyminen lyriikassa, Sosiaaliturva 1991 nro 12 s. 609-610.

Nämä lehdet löydät Helsingin pääkirjastosta (Pasilassa).

Kirjastoissa on lehtisarja jossa on koottu kaikki ilmestyneet kirja-arvostelut. Valitettavasti en löytänyt arvostelua kirjasta Ihminen on ihmisen toivo, mutta Leinosesta on vuodesta 1983 ilmestynyt ainakin yksi kirja vuodesssa. Saattaa olla että joistain hänen myöhemmistä kirjoista on kirjoitettu arvostelu jossa olisi kerrottu hänen kirjallisuuden urasta hiukan enemmän. Kirjastonvirkailijat voivat auttaa sinua löytämään nämä lehdet.

Kirjassa Suomen kirjallisuushistoria 3 - Rintamakirjeistä tietoverkkoihin on hänestä vähän kirjoitettu (sivulla 205). Tätä kirjaa on monessa eri kirjastossa. Saatavuuden voit tarkistaa osoitteesta: http://monihaku.kirjastot.fi .