Etsin ilmesesti Maaria Leinosen kirjoittamaa runoa, jossa kerrotaan lapsesta, jolle ainut turva oli oma nalle. Luin runon useita vuosia sitten, mutta…

Kysytty

Etsin ilmesesti Maaria Leinosen kirjoittamaa runoa, jossa kerrotaan lapsesta, jolle ainut turva oli oma nalle. Luin runon useita vuosia sitten, mutta valitettavasti en ole löytänyt sitä uudestaan runokirjoja selatessani. Runossa oli lapsen perusturvallisuus hajonnut ja hänen nallensa oli muodostunut
tärkeäksi tueksi lapselle. Hyvin koskettava runo!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kokoelmassa Kuinka kaukaa tähän hetkeen vuodelta 1984 on nimetön runo, joka kertoo lapsen lähdöstä lastenkotiin. Siinä lapsi ottaa nallen mukaansa, koska ei voi nukkua ilman sitä.