Kun sotaorpotunnusta ei (mielestäni) rinnasteta kunniamerkkiin, niin miksiköhän KOLRY esittää, että sitä saa käyttää vain puvun takissa tai vastaavassa, ei…

Kysytty

Kun sotaorpotunnusta ei (mielestäni) rinnasteta kunniamerkkiin, niin miksiköhän KOLRY esittää, että sitä saa käyttää vain puvun takissa tai vastaavassa, ei puserossa, eikä kai villatakissakaan. Myös se, ettei sen rinnalle saa asettaa mitään muita merkkejä.

Kun en käytä koskaan pukua, vaan juhlavimmillaankin kravattipaidan päällä on siisti tummansininen villatakki, nin enkö muka ole saa pitää siinä tuota minulle myönnettyä tunnusta? Käsittääkseni sen pitäisi olla osoitus kanssaihmisille ja nimenomaan muille sotaorvoille, että kuulun ko. joukkoon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei, kysyin asiaa Kolrystä, kun asia on niin uusi, ettei sitä löytynyt muualta. Tällaisen vastauksen sain:

"Sotaorpotunnusta saa käyttää arki- ja juhlapuvussa, siis myös villatakkiin kiinnitettynä.
Kun käyttää sotaorpotunnusta yhdessä muiden liittojen ja yhdistysten merkkien kanssa, sotaorpotunnus laitetaan muiden merkkien yläpuolelle ja muut merkit riviin sen alapuolelle."