Otsikko
Kukkia naiselle: olen kuullut, että eri kukat viestivät eri asioista. Mistä saa tietoa, mikä kukka kertoo mistäkin?

Kysytty

Kukkia naiselle: olen kuullut, että eri kukat viestivät eri asioista. Mistä saa tietoa, mikä kukka kertoo mistäkin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutama kukkien symboliikkaa käsittelevä kirja:
Kukkien kieli –antologia runoa ja proosaa, Karisto 1998, ISBN 951-23-3845-9;
Peroni Laura: Kukkien kieli, WSOY 1986, ISBN 951-0-13912-2 sekä
Kukkien kieli/ kuv. Kate Greenway, Tammi 1986, ISBN 951-30-6464-6.

Syväsen kukkakaupan sivuilla löytyy osa kukkien kieli, jossa on lyhyesti kerrottu esim. eri kukkalajien viesti http://www.kukkakauppa.fi/kukkienkieli.html