Otsikko
Kuka teki luontokatsauksia Ylelle tai maikkarille 90-luvulla? Ruskeahiuksinen mies ja suomenruotsalainen nimi

Kysytty

Kuka teki luontokatsauksia Ylelle tai maikkarille 90-luvulla? Ruskeahiuksinen mies ja suomenruotsalainen nimi

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee Paul Segersvärd. Hänet tunnetaan Ylen Aamu TV:n Luonto lähellä -ohjelmista sekä menneiden vuosien suositusta tv-visailusta Mikä mikä viidakkokirja. Mikä mikä viidakkokirjaa kuvattiin yli sata jaksoa vuosien 1989–1992 aikana. Vuonna 1997 Segersvärd ryhtyi toimittamaan TV 1:n Aamu-uutisten Luonto lähellä -sarjaa, jota hän vuoteen 2019 mennessä ehti tehdä 652 jakson verran. Vuosina 1992–97 Segersvärd työskenteli toimittajana TV 1:n Lasten ja nuorten toimituksessa. Koulutukseltaan Segersvärd on optikko. Television luonto-ohjelmiin Segersvärd päätyi alun perin lintuharrastuksensa kautta; journalistista kokemusta hänelle oli kertynyt Helsingin lintutieteellisen seuran lehden toimittajana.

Missä he ovat nyt? Miljoonayleisön keränneen Mikä Mikä Viidakkokirjan Paul Segersvärd: Näin Riki Sorsa yllätti ohjelmassa - MTVuutiset.fi
Paul Segersvärd | Facebook
Puheen Aamu: Vieraana lintubongari ja luontotoimittaja Paul Segersvärd | Puheen Aamu | Yle Areena – podcastit