Kuka on laulanut levylle kappaleen Niin Gimis on stadi ja mistä kirjastosta levyn voisi lainata.

Kysytty

Kuka on laulanut levylle kappaleen Niin Gimis on stadi ja mistä kirjastosta levyn voisi lainata.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Veikko Lehmukselan sota-aikana v. 1941 sanoittama ja Jussi Isomeren säveltämä "Niin gimis on Stadi" tunnetaan myös nimillä "Stadin kundin kaiho" ja "Ässän kaiho". Kappaleen on laulanut levylle ainakin Jussi Raittinen sekä yhtye Alan Miehet. Laulu löytyy ainakin seuraavilta levyiltä, joita on pääkaupunkiseudun kirjastojen kokoelmissa: Raittinen, Jussi (esitt.): Stadin kundin kaiho (2000, CDLEVY); Suoraan Helsingistä ja 20 muuta kappaletta stadia (1998, CDLEVY); Antaa humpan soida--
4-5 (1992, CDLEVY); Laulujeni Helsinki (1985, LEVY); Raittinen, Jussi: Hirvi, älä tule tielle / Jussi Raittinen ja Eero Luparin orkesteri (1984 LEVY); Alan Miehet: Yhtä soittoa / Alan Miehet (1980, LEVY). Näiden äänitteiden saatavuus kannattaa tarkistaa pääkaupunkiseudun kirjastojen yhteisestä Plussa-aineistohausta, http://www.libplussa.fi .

10 ääntä

Kommentit

Ehkä paras esitys on Petri Hohenthalin versio.