Otsikko
Kuka on kirjoittanut tarinan Lyyli-nimisestä tytöstä, joka kuoli, ja mistä tarina löytyy? Luin sellaisen lapsena, ja se teki vaikutuksen. Tarinan alussa Lyyli…

Kysytty

Hei! Kuka on kirjoittanut tarinan Lyyli-nimisestä tytöstä, joka kuoli, ja mistä tarina löytyy? Luin sellaisen lapsena, ja se teki vaikutuksen. Tarinan alussa Lyyli oli hyvin sairas ja muistaakseni ihmetteli, miksi hänen täytyy lähteä jo taivaaseen. Äiti vertasi asiaa kauniiseen puutarhaan, jonka portista pääsevät sisään vain talon asukkaat, ja selitti, että samalla tavalla taivaaseen pääsevät vain Jumalan sinne kutsumat. Tarinan lopussa lähiseudun lapset tekivät voikukkaseppeleitä Lyylin arkulle, ja kertomus loppui jotenkin niin, että ”hänen sielunsa kohosi korkealle, kirkkaisiin auringon maihin”.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti en löytänyt vastausta kysymykseesi. Lähetin kysymyksen valtakunnalliselle kirjastoammattilaisten sähköpostilistalle. Toivottavasti vastaus löytyy sitä kautta. Vai tunnistaisikohan joku palstan lukijoista kyseisen tarinan?