Kuka on kirjoittanut runon joka alkaa: "Sinut muistan kirkko hiljainen ja sun palavat kynttiläs..." Löytyyköhän Suomen kirjastoista tuota runoa jostakin…

Kysytty

Kuka on kirjoittanut runon joka alkaa:
"Sinut muistan kirkko hiljainen ja sun palavat kynttiläs..."
Löytyyköhän Suomen kirjastoista tuota runoa jostakin kirjasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti runoa ei ole löytynyt, ei myöskään tietoa runon kirjoittajasta.

Lähetin kysymyksesi valtakunnalliselle kirjastonhoitajien sähköpostilistalle. Jos joku siellä tunnistaa runon, lähetän sinulle vastauksen.

1 ääntä

Kommentit

Tuo kysytty runo on nimeltään "Pyhä muisto" jonka on kirjoittanut Lauri Pohjanpää. Löytyy ainakin Mirjami Lähteenkorvan Kimalteleva tomu nimisestä kirjasta