Otsikko
Kuka on aluehallintoviraston AVI pääjohtaja? Lain mukaan AVI:lla täytyy olla pääjohtaja.

Kysytty

Kuka on aluehallintoviraston AVI pääjohtaja? Lain mukaan AVI:lla täytyy olla pääjohtaja.

Vastaus

Vastattu

Aluehallintavirastoista säädetyssä laissa todetaan: "Aluehallintovirastoa johtaa viraston johtaja. Viraston johtaja vastaa viraston toiminnan tuloksellisuudesta ja viraston yhteisten tulostavoitteiden saavuttamisesta." Aluehallintovirastojen yleishallinnollinen ohjaus kuuluu valtiovarainministeriölle.

Manner-Suomessa on kuusi aluehallintovirastoa.  Ahvenanmaan aluehallintoviranomainen on Ahvenanmaan valtionvirasto. Muista aluehallintovirastoista poiketen Ahvenanmaan valtionviraston päällikön virkanimikkeenä on maaherra.

Aluehallintovirastojen ylijohtajat valittiin tehtäviinsä vuosiksi 2020-2024. Kuusi ylijohtajaa esittäytyy blogikirjoituksessa:  https://avi.fi/blogikirjoitukset/-/blogs/aluehallintovirastojen-ylijoht…

Laki aluehallintavirastoista

https://avi.fi/aluehallintovirastot

10 ääntä

Kommentit

Kuka johtaa?