Kuka on ainakin vuonna 1947 Maaseudun Tulevaisuudessa kirjoittanut pakinoitsija Marjatta?

Kysytty

Kuka on ainakin vuonna 1947 Maaseudun Tulevaisuudessa kirjoittanut pakinoitsija Marjatta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimimerkki Marjatta on Maili Laitinen, joka toimi pakinoitsijana Maaseudun Tulevaisuudessa vuosina 1936-54. Hänen pakinateoksensa Pirtin ikkunasta on vuodelta 1948. Tiedot löytyvät kirjasta Hirvonen, Maija: Salanimet ja nimimerkit,BTJ Kirjastopalvelu 2000, sarja: Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kirjaston julkaisuja.