Kuka oli Matti Lilja, joka on ilmoitettu "Helsingissäkin voi tapahtua" - kirjan kirjoittajaksi?

Kysytty

Kuka oli Matti Lilja, joka on ilmoitettu "Helsingissäkin voi tapahtua" - kirjan kirjoittajaksi?

Vastaus

Vastattu

Kirjasampo kertoo, että Matti Lilja oli suomalainen kirjailija, joka syntyi 1903 Tampereella ja kuoli Helsingissä 1956. Hän ehti julkaista 14 romaania ja yhden satukirjan. Matti Lilja kirjoitti sekä aikuisille että lapsille. Matti Lilja oli Suomen kirjailijaliiton jäsen ja vuonna 1953 hänet valittiin jäseneksi liiton kirjalliseen toimikuntaan.
Kirjasampo https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_123175929956445