Kuka oli Eugen Pylvänäinen? Milloin hän eli? Millä alalla toimi? Ja mikä oli hänen suhteensa raviurheiluun/Mikkelin ravirataan joka järjestää vuosittain "Eugen…

Kysytty

Kuka oli Eugen Pylvänäinen?
Milloin hän eli?
Millä alalla toimi?
Ja mikä oli hänen suhteensa raviurheiluun/Mikkelin ravirataan joka järjestää vuosittain "Eugen Pylväväisen muistoajo" nimisen lähdön?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikkelin Ravirata Oy:sta vastattiin kysymykseenne näin:

Eugen Pylvänäinen oli Mikkelin Ravirata Oy:n ensimmäinen hallituksen puheenjohtaja vuodesta 1973 alkaen kuolemaansa v. 1976 asti. Hän oli myös yksi Ravirata Oy:n perustajista ja Mikkelin raviradan toiminnan voimallinen kehittäjä.
Pylvänäinen oli myös raviurheilun keskusjärjestön Suomen Hippoksen hallituksen jäsen.

Eugen Pylvänäisellä oli itsellään ravihevosia Kalevan tallin nimissä. Kalevan talli sijaitsi Kalevankankaalla raviradan läheisyydessä. Tallin tähti oli LORD PILATUS-niminen ravuri, josta taiteilija Herman Joutsenen tekemä pronssinen muotokuvapatsas on Eugen Pylvänäisen muistoajon kiertopalkintona.

Pylvänäisen oma ala oli autojen myynti. Hänen firmansa oli MIKKELIN AUTO.

21 ääntä

Kommentit

Lord Pilatus patsaan tekijä on muistaakseni Miina Äkkijyrkkä.

Kyllä Miina Äkkijyrkkä on Lord Pilatus patsaan tekijä.