Kuka dekkarikirjailija on kirjoittanut useampia kirjoja suomalaisesta poliisista, jolla on poliisilaitoksella työkaverina poliisi sukunimeltään Sumanen?

Kysytty

Kuka dekkarikirjailija on kirjoittanut useampia kirjoja suomalaisesta poliisista, jolla on poliisilaitoksella työkaverina poliisi sukunimeltään Sumanen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsivä Sumanen on rikostarkastaja Martti Konosen työtoveri. Kirjailija Eero Pasanen on kirjoittanut useita dekkareita Konosesta, Sumanen esiintyy ainakin dekkarissa Kononen ja kolmen kopla.

Pääkaupunkiseudun kirjastojen Konos-kirjat löytyvät Helmetistä: https://www.helmet.fi