Kuinka voin käyttää kirjastokorttiani? Kuinka voin maksaa lainamaksut? Miten kirjasto vastaa myöhästyneestä aineiosta? Kuinka voin käyttää Web-Origoa?

Kysytty

Kuinka voin käyttää kirjastokorttiani? Kuinka voin maksaa lainamaksut? Miten kirjasto vastaa myöhästyneestä aineiosta? Kuinka voin käyttää Web-Origoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysy kirjastonhoitajalta - etätietopalvelu on tarkoitettu ensisijaisesti tiedonhaun apuvälineeksi ja siihen suositellaan lähetettäväksi vain yksi kysymys kerrallaan. Kuopion kaupunginkirjaston lainauskäytännöt ja käyttösäännöt saat selville parhaiten asioimalla henkilökohtaisesti kirjastossa. Henkilökunta opastaa mielellään kirjastonkäytössä.

Kaikkiin esittämiisi kysymyksiin löytyy vastaukset Kuopion kaupunginkirjaston kotisivulta: http://www.kuopio.fi/net.nsf/TD/300506113748264?OpenDocument&MenuItem=1… . Käyttösäännöt sekä maksut ja korvaukset löytyvät kohdasta ”Oikopolkuja”. Kaukopalvelumaksut selviävät klikkaamalla kohdasta ”Kaukopalvelu”. Kotisivulla on aakkosellinen hakemisto kaikista kirjaston palveluista.

Web-Origo (verkkokirjasto Salli) löytyy osoitteessa http://kirjasto.kuopio.fi/ . Voit tehdä sen kautta ai-neistohakuja, varauksia ja uusia lainojasi. Varaamiseen ja lainojen uusimiseen tarvittavan salasanan saat käymällä kirjastossa. Kirjastojen aukioloajoista, kirjojen lainaamisesta, maksuista ja korvauksista saa tietoa painetusta ”Käyttösäännöt” –esitteestä, jonka saat kirjastosta.