Otsikko
Kuinka suuri on normaali aikuisen miehen virtsaneritys viidessä vuorokaudessa?

Kysytty

Kuinka suuri on normaali aikuisen miehen virtsaneritys viidessä vuorokaudessa?

Vastaus

Vastattu

Terve normaalisti nesteitä nauttiva henkilö muodostaa vuorokaudessa virtsaa noin 1–2 litraa. Viidessä päivässä erittyy siis 5-10 litraa. Vastaus löytyi Duodecimin Terveyskirjastosta, josta löytyy hyödyllisiä artikkeleja ihmisen terveyteen liittyen:

Duodecim Terveyskirjasto® - luotettavaa tietoa terveydestä - Terveyskirjasto

Tiheävirtsaisuus (pollakisuria) ja yliaktiivinen virtsarakko - Terveyskirjasto