Kuinka paljon maksetaan käräjäoikeuden lautamiehelle palkkiota yhdestä istunnosta?

Kysytty

Kuinka paljon maksetaan käräjäoikeuden lautamiehelle palkkiota yhdestä istunnosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lautamiehelle maksetaan valtion varoista palkkiota sekä päivärahaa
sekä korvausta ansionmenetyksestä yms. Oikeusministeriö vahvistaa
palkkion määrän ja korvausten perusteet.

Oikeusministeriön päätöksen mukaan lautamiehen palkkio on vuonna 2009 istuntopäivältä 65 euroa, yli kuusi tuntia kestävältä istunnolta 90 euroa ja yli yhdeksän tuntia kestävältä istunnolta 115 euroa.

31 ääntä

Kommentit

Hävyttömän vähän maksetaan ja kaiken lisäksi kotimatkat ei ole millään tapaa vakuutettuja

Voiko istuntopäivä saman lautamiehen kohdalla sisältää useampiakin istuntoja yhdellä ja samalla korvauksella? Jos, niin minkä lainkohdan perusteella?