Kuinka monta sotilasta ja siviiliä sai surmansa 2. maailmansodassa, maailmanlaajuisesti? Jos mahdollista, vastaus maittain.

Kysytty

Kuinka monta sotilasta ja siviiliä sai surmansa 2. maailmansodassa, maailmanlaajuisesti? Jos mahdollista, vastaus maittain.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toisessa maailmansodassa kuoli Otavan Suuren Ensyklopedian mukaan 27 223 400 sotilasta ja 23 964 000 siviiliä eli yhteensä 51 187 400 ihmistä. Maittaisia tietoja voi etsiä tästä tietosanakirjasta tai jostain muusta vastaavasta. Alan kirjallisuutta voi myös tiedustella Maanpuolustuskorkeakoulun kirjastosta (http://www.mpkk.fi/fi/kirjasto/ ).