Otsikko
Kuinka monta maata maailmassa on tällä hetkellä? Siis maata, ei valtiota.

Kysytty

Kuinka monta maata maailmassa on tällä hetkellä? Siis maata, ei valtiota.

Vastaus

Vastattu

Kielitoimiston sanakirjan mukaan maa-sanalla on useita merkityksiä, mm. maapallon tai valtion merkitys. Alla linkki sanakirjaan:

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/

Sellaista merkitystä, jolla maapallo voitaisiin jakaa laskettaviin maaalueisiin, jotka eivät kuitenkaan ole valtioita, siitä ei löytynyt. Näin ollen maiden lukumäärääkään ei ymmärtääkseni ole mahdollista laskea.

109 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Anteeksi, olisi pitänyt tarkentaa. Siis käsittääkseni esimerkiksi Englanti on maa, mutta ei itsenäinen valtio. Eli näin kaikki valtiot ovat maita, mutta kaikki maat eivät ole valtioita.

Ensaanumitääntietoamontamaataonmaailmassamikssitäeivoilaskeaeisekauaavie