Kuinka monta kappaletta Irwin Goodman/Antti Hammarberg on ITSE säveltänyt?

Kysytty

Kuinka monta kappaletta Irwin Goodman/Antti Hammarberg on ITSE säveltänyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa vilkaista Suomen äänitearkiston sivuja osoitteessa http://www.yle.fi/aanilevysto/firs/
Siellä voi tehdä hakuja eri kategorioista suomalaisen musiikin hakemistosta. Kattava luettelointi on tällä hetkellä (tammikuu 2001) edennyt vuoteen 1979, mutta esim.Irwinin kohdalla näyttää löytyvän kaikki jo Rentun ruusuun saakka. Äänitearkiston mukaan Vexi (Veikko Olavi) Salmi on merkitty säveltäjäksi vain kuuteen Irwinin kappaleeseen. Irwinin eli Antti Hammarbergin kappaleita arkistosta löytyy 293 kappaletta ja säveltäjähaulla Irwin on merkitty 159:n kappaleen säveltäjäksi itse. (Voi olla, että Vexi Salmi on osittain osallistunut useammankin Irwinin kappaleen säveltämiseen, mutta ei ilmeisesti niin merkittävässä määrin, että olisi tahtonut itsensä mainittavan sanoittajan lisäksi myös säveltäjänä?)

13 ääntä

Kommentit

Veksi "Salmi oli sanoittaja EI SÄVELTÄJÄ

en