Kuinka monella on Suomen kansalaisuus eli mikä on Suomen kansalaisten lukumäärä?

Kysytty

Kuinka monella on Suomen kansalaisuus eli mikä on Suomen kansalaisten lukumäärä?

Vastaus

Vastattu

Tilastokeskuksen väestörakennetilasto https://stat.fi/til/vaerak/index.html kertoo Suomen väestön määrän vuoden lopussa. Väestön voi jakaa kansalaisuuden mukaan. Vuoden 2020 lopussa Suomen väkiluku oli 5 533 793 henkeä, joista Suomen kansalaisia oli 5 254 876 henkeä. Ulkomaan kansalaisten osuus oli viisi prosenttia.