Kuinka kauan hajuvedet säilyvät? Onko niille määritelty joku "parasta ennen"-päivämäärä? Mitä niille sitten tapahtuu? Muuttuuko tuoksu vastenmieliseksi?

Kysytty

Kuinka kauan hajuvedet säilyvät? Onko niille määritelty joku "parasta ennen"-päivämäärä? Mitä niille sitten tapahtuu? Muuttuuko tuoksu vastenmieliseksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hajuvesi voi säilyä useita vuosia, jos sen säilyttää oikein. Hajuvesi tulee pitää suojattuna valolta ja lämmöltä pullossa, jossa se ei joudu suoraan kosketuksiin ilman kanssa, esimerkiksi suihkepullossa. Hajuvesi säilyy parhaiten 3–7 asteen lämpötilassa, jotta voi mielellään säylyttää pullo jääkaapissa. Kosketuksessa ilman kanssa hajuvesi voi huonontua jo vuodessa. Kun hajuvesi huonontuu, haju muuttuu hiljalleen, mutta riippuu varmaan ainesosista minkälaiseksi se muuttuu.