Otsikko
Kuinka kauan elokuvassa Leijonakuningas kuluu aikaa Simban lähdön ja paluun välillä?

Kysytty

Kuinka kauan elokuvassa Leijonakuningas kuluu aikaa Simban lähdön ja paluun välillä?

Vastaus

Vastattu

Elokuvassa ajanjakson pituutta ei kerrota, vaan ainoastaan kuvataan Simban kasvun kautta. Todellisuudessa aluksi avuttomat leijonanpennut kykenevät seuraamaan emoaan noin 3-kuisina ja vierotetaan noin 6-7 kuukauden iässä. Leijonat tulevat sukukypsiksi 3-4-vuotiaina. Nuoret urosleijonat karkotetaan syntymälaumastaan noin kolmevuotiaina. Ne viettävät vaeltelevaa elämää, kunnes ovat kykeneviä haastamaan toisen lauman johtajan ja valloittamaan sen paikan noin viisivuotiaina.

Mikäli elokuvan leijonien ajattelee olevan vertailukelpoisia oikeisiin leijoniin, aikaa kuluu useita vuosia.

Lähde:

Encyclopædia Britannica: https://www.britannica.com/animal/lion/Reproduction-and-life-cycle