Otsikko
Kuinka arvokas on 1 markan seteli vuodelta 1963?

Kysytty

Kuinka arvokas on 1 markan seteli vuodelta 1963?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen Numismaattinen yhdistys on julkaissut keräilijän oppaan nimeltä Suomen rahat arviohintoineen 2005 (lienee saatavissa omassa kirjastossasi. ks. HelMet-tietokanta: http://www.helmet.fi/search*fin/tsuomen+rahat+arviohintoineen/tsuomen+r… ). Sen mukaan vuoden 1963 1 markan setelin arvioarvo vaihtelee kuntoluokan ja numerosarjan mukaan 0,50-12 e.

Epävirallisen lähteen mukaan mukaan siitä on tänä vuonna pyydetty myytäessä euron kappaleelta, toteutuneesta hinnasta ei ole tietoa.

Kookas-sivuston keskustelufoorumilla todetaan 1 ja 5 markan seteleistä (http://www.kookas.fi/forum/thread/9830 ): ”Näissä ko. seteleissä hintaan vaikuttaa oleellisesti sarjanumero. Esim. markan seteli jonka sarjanumerossa esiintyy kirjaimet AI ovat virheettöminä ainoastaan noin 0,3 euroa kappale ja kalleimmat markan setelit ovat hinnaltaan lähellä sataa euroa, joten hintaa on lähes mahdoton arvioida jos ei tiedä mitä sarjaa setelit ovat.”

95 ääntä
Asiasanat

Kommentit

minulla on 1 markka seteli 1963. numerosarja A0990595.onko arvoa kysyisin. lisäksi 5 markka seteli numerosarjallaN8972803