Otsikko
Kreikkalaisen mytologian Apollonilla oli muiden rakkauksien joukossa suhde nuoreen tyttöön tai nymfiin (tieto vaihtelee), joka hylätyksi tultuaan suri niin…

Kysytty

Kreikkalaisen mytologian Apollonilla oli muiden rakkauksien joukossa suhde nuoreen tyttöön tai nymfiin (tieto vaihtelee), joka hylätyksi tultuaan suri niin paljon, että istui vain paikoillaan ja seurasi katseellaan auringon kulkua ja muuttui lopulta auringonkukaksi. Englanniksi neidon nimi on Clytia tai Clytie, kuinkakohan suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alpo Rönnyn suomentamassa Ovidiuksen Muodonmuutoksia kirjassa tuo nymfin nimi on Klytie.