Koululaiset metelöivät Lohjan kirjastossa päiväsaikaan. Henkilökunta voisi puuttua asiaan.

Kysytty

Koululaiset metelöivät Lohjan kirjastossa päiväsaikaan.
Henkilökunta voisi puuttua asiaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hiljaisuus on ollut kirjastotilaan liitettävä mielikuva. Lohjan pääkirjastossa, jossa päivittäin asioi liki tuhat asiakasta, ei täydellistä hiljaisuutta tavoiteta, mutta toki kaikilta asiakkailta toivotaan huomaavaista käytöstä muita asiakkaita kohtaan. Nuorten samoin kuin aikuistenkin häiritsevään käyttäytymiseen kirjaston tiloissa aina myös puututaan. Illan aukiolotunteina aikuistenosostolla saattaa myös olla rauhallisempaa kuin päivisin.
Aikuistenosaston hiljainen lukusali tarjoaa päivälläkin hyvän lukurauhan ja -tilan sitä tarvitsevalle.