"Kotikuntasi", saako valita toisen kunnan? Vastataanko aina juuri sen kunnan kirjastosta? Jos yleisempi, ei paikkakuntaan liittyvä kysymys, voiko valita muun…

Kysytty

"Kotikuntasi", saako valita toisen kunnan? Vastataanko aina juuri sen kunnan kirjastosta? Jos yleisempi, ei paikkakuntaan liittyvä kysymys, voiko valita muun paikan? Itse olen kysynyt sekä Helsingistä että Espoosta ja Espoo vastaa paremmin. Helsinki ei usein vastaa ollenkaan, liian lyhyesti tai suuttuu jos kysymys/"kritiikki" koskee sen omia työntekijöitä. Saattaa tietenkin johtua kysymysmäärästä tai minusta ja uteliaisuudestani...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kunnan saa valita sen mukaan, kenen haluaa vastaavan. Jos valittu kunta ei ole mukana vastaajakirjastojen joukossa tai siellä on muita syitä, jotka estävät vastaamisen, vastaus tulee jostakin muusta kirjastosta. Pääsääntöisesti kuitenkin kunnat vastaavat niiden alueelta tulleisiin kysymyksiin.

Kysy kirjastonhoitajalta ei ole oikea kanava antaa palautetta kirjastojen henkilökunnasta. Henkilökunnan käytöstä ja myös yksittäisen kirjaston toimintatapoja koskeva palaute on aina lähetettävä suoraan kirjastoon kirjastonjohtajalle. Valtakunnallisen Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun toimitus vastaa vastaamisesta ja valvoo, että kysymyksiin vastataan asiallisesti, mutta mihinkään muuhun henkilökunnan käytökseen meidän yksiköllämme ei ole toimivaltaa puuttua. Vastaajat taas ovat työntekijöitä, jotka vastaavat tietopalvelusta.

Kysy kirjastonhoitajalta -infossa kerrotaan palvelun ydin, https://www.kirjastot.fi/kysy/tietoa-palvelusta

Vastaajakirjastot, https://www.kirjastot.fi/kysy/tietoa-palvelusta/kirjastot

Kirjastot.fi-toimitus

6 ääntä

Kommentit

Miten voitte AINA ymmärtää väärin kysymyksen!!??!
Selkeästi kyse ei ole työntekijöiden "haukkumisesta" vaan uteluista heidän toimintatavoistaan ja säännöistään!!!!!

Kysyjä mainitsee "kritiikin", joten ihan oikeinhan tuohon kysymykseen on minun mielestäni vastattu. Henkilökuntaan kohdistuva kritiikki ei kuulu tähän palveluun.