KONE on kustantanut tietokirjan nimeltä Koneen soturit (Siltala). Se kertoaa kuinka Koneen avain henkilöt 1960-2000 välillä nostivat firman teollisuuden…

Kysytty

KONE on kustantanut tietokirjan nimeltä Koneen soturit (Siltala). Se kertoaa kuinka Koneen avain henkilöt 1960-2000 välillä nostivat firman teollisuuden raskassarjaan hekilökohtaisilla ponnistuksilla ja uhrauksilla. Haluamme lahjoittaa sekä suomen- että englanninkielisia laitoksia korkeakoulujen kirjastoille. Kuinka menetellään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Korkeakoulukirjastoja on Suomessa niin vähän (alle 20 yksikköä), että suosittelen lähettämään kaikille sähköpostiviestin ja kysymään, ketkä kirjan haluavat. Onhan nimittäin todennäköistä, että kaupallisen kustantajan kirja on jo muutenkin kokoelmiin hankittu. Esimerkiksi teknillisen alan oppilaitoskirjastot tällaisen todennäköiset kyllä hankkivat. Toinen mahdollisuus on kylmästi postittaa kirja kaikkiin korkeakoulukirjastoihin. Näitten kaikkien yhteystiedot löytyvät kirjastot.fi:n sivulta https://www.kirjastot.fi/kirjastot/yliopistokirjastot.

Heikki Poroila