Kodin säilytysjärjestelmät ja niiden käyttö. Erityisesti aaltopahvista valmistetut laatikot, kotelot, laatikostot, hyllyköt, ym., mutta myös muut materiaalit…

Kysytty

Kodin säilytysjärjestelmät ja niiden käyttö. Erityisesti aaltopahvista valmistetut laatikot, kotelot, laatikostot, hyllyköt, ym., mutta myös muut materiaalit ja muun tyyppiset "säilyttimet" käyvät tutkimusaineistoksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Opetushallitus on julkaissut kirjat Laakso, O.: Aaaltopahvinvalmistus ja jalostus (2.p. 2002) ja Järvi-Kääriäinen: Pakkaus (v. 2002). Nämä julkaisut ovat tulossa Plussa-kirjastoihin.
Linnea-tietokannasta löytyi kirja Hilliard, Elizabeth: Perfect order: 101simple storage solutions (v.1998). (Julkaisu on Lapin yliopiston kirjastossa.) Kotimaisten artikkelien ARTO- viitetietokannasta löytyi hakusanalla 'aaltopahvi' mm. Tarja Kunttusen Taideteollisen korkeakoulun lopputyö Aaltopahvi: tuhat ja yksi tarinaa laatikoista (v. 1994).
Ebsco-artikkelitietokannasta löytyi useita aihetta sivuavia artikkeleja, jotka ovat imestyneet mm. Paperboard Packaging - lehdessä.
Seuraavilta kotisivuilta voi löytyä hyödyllistä tietoa: http://www.aaltopahvi.fi/ ja http://www.pakkaus.com/.