Kirjaston asiakas kysyi kirjaa kissasta, joka on vanhusten palvelutalossa ja vaistoaa lähestyvät kuoleman ja asettuu kuolevan viereen. Netistä löytyy Ylen…

Kysytty

Kirjaston asiakas kysyi kirjaa kissasta, joka on vanhusten palvelutalossa ja vaistoaa lähestyvät kuoleman ja asettuu kuolevan viereen. Netistä löytyy Ylen uutinen Aatu-kissasta, joka on Kontulan palvelutalossa. Onkohan Aatu jonkun tällaisen kirjan päähenkilö vai tunnistaako joku mikä kirja voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaivattu kirja saattaisi olla David Dosan Hoivakodin kissa Oscar (Otava, 2011).

0 ääntä

Kommentit

Eikös tässä Stephen Kingin uusimmassa kirjassa Tohtori Uni ole myös kissa, joka avustaa päähenkilö Dania kuolevien potilaiden saattohoitotehtävissä? En saa kissan nimeä mieleeni, mutta asetelma oli kyllä muistaakseni juuri kysyjän kuvaama. - Heikki Poroila