Otsikko
Kirjan nimi ja kirjoittaja pääsi unohtumaan joka tuli kuunnelmana viine keväänä Radio Suomelta. Kertoi Suomalaisesta Muukalaislegioonalaisesta joka karkasi…

Kysytty

Kirjan nimi ja kirjoittaja pääsi unohtumaan joka tuli kuunnelmana viine keväänä Radio Suomelta.
Kertoi Suomalaisesta Muukalaislegioonalaisesta joka karkasi laivalta ruotsalaisen kaverinsa kanssa menomatkalla jonnekin. Ja lillui merellä viikkoja ennen pelastumista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Ensio Tiiran muistelmateos Epätoivon lautta, eli, Kuinka pakenin muukalaislegioonasta. Tammi, 2006. Kirja ilmestyi alunperin v. 1954. Teos kuvaa kertojan ja hänen ruotsalaisen toverinsa pakomatkaa laivalta, jonka oli määrä viedä heidät muukalaislegioonalaisina Kaukoitään.
Sijainti- ja saatavuustiedot pääkaupunkiseudulla selviävät Helmet -tietokannasta http://www.helmet.fi

1 ääntä

Kommentit

Missä lastenkirjassa on laulun sanat "sou sou soudetaan virtaa pitkin näin"?