Kiinalainen sananlasku: jos haluat katsoa vain yhden vuoden päähän istuta riisiä jos kymmeniä vuosia istusta puita

Kysytty

kiinalainen sananlasku: jos haluat katsoa vain yhden vuoden päähän istuta riisiä jos kymmeniä vuosia istusta puita

Vastaus

Vastattu

Hei,

samankaltaiseen kysymykseen on tässä palvelussa vastattu aikaisemmin, laitan linkin vastaukseen.
Sananlasku ei ole aivan sama mutta hyvin samankaltainen. Voisiko kyseessä olla tämä kiinalainen sananlasku?

https://www.kirjastot.fi/kysy/mista-kirjasta-loytyy-ilmeisesti-kiinalainen