Ketä tai mitä Neiti Etsivä ja arkkujen salaisuudet kirjan kansikuva esittää?

Kysytty

Ketä tai mitä Neiti Etsivä ja arkkujen salaisuudet kirjan kansikuva esittää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Neiti Etsivä ja arkkujen salaisuudet -kirjan kansikuvan (vuoden 1995 painos) on tehnyt kuvittaja Pentti Kareinen. Kannessa on kaksi tyttöä ja avoin arkku; taustalla näkyy vanha talo. Kuvittajat käyttävät työssään taiteilijan vapautta. Usein kuva kuitenkin liittyy jollakin tapaa kirjan tapahtumiin, mutta katsojan tulkittavaksi jää, keitä tai mitä kuva esittää.