Keski-kirjastot oli aiemmalta nimeltään Kepri-kirjastot. Mistä tuo aiempi nimitys tuli?

Kysytty

Keski-kirjastot oli aiemmalta nimeltään Kepri-kirjastot. Mistä tuo aiempi nimitys tuli?

Vastaus

Vastattu

Keski-kirjastot muodostuivat Aaltokirjastoista, Kepri-kirjastoista sekä itsenäisinä toimineista kirjastoista Joutsa, Hankasalmi, Laukaa ja Konnevesi. Kepri-kirjastoihin kuuluivat Kannonkosken, Karstulan, Keuruun, Kinnulan, Kivijärven, Kyyjärven, Multian, Pihtiputaan, Saarijärven ja Viitasaaren kirjastot. Kepri-kirjastot tarkoittavat pohjoisen Keski-Suomen kirjastoja. Voit halutessasi kysyä tarkempia tietoja osoittamalla kysymyksesi (valitsemalla kotikunta) Kepri-kirjastokuntaan.