Kenen tekemä oheinen runo/laulun sanat ovat? Mahdollisesti koulun laulukirjasta. "Tulinen, kultainen, keltainen hehku on rantapuistikon. Lehtiä kierittää,…

Kysytty

Hei!
Kenen tekemä oheinen runo/laulun sanat ovat? Mahdollisesti koulun laulukirjasta.

"Tulinen, kultainen, keltainen hehku on rantapuistikon.
Lehtiä kierittää, pyörittää syksyinen sää.
Niin kuin mattoa loistavaa, jalankulkija käydä saa.
Syksy saa tullessaan hehkullaan liekkeihin maan."

Terveisin Virpi

Vastaus

Vastattu

Sanat ovat tšekkiläisestä kansanlaulusta, joka löytyy muutamasta nuotista Kohassa nimellä Syksy saapuu kaupunkiin. Esim. Musica-sarjan oppilaan kirjassa 5–6 laulussa mainittu sanoittaja on "Sauvo Puhtilan mukaan Sointu Annala". Lauluun on kyseisessä nuotissa myös toinen säkeistö.

Joissakin muissa lähteissä, esim. fono.fi:ssä (palvelun päivitys loppunut 1/2022; korvaava palvelu tekeillä) sanoittajaksi mainitaan vain Sauvo Puhtila.

http://www.fono.fi/KappaleenTiedot.aspx?kappale=kaupunkiin&ID=826b1c1b-f479-4e13-a42f-4716562ed9b8

(Puhtila tunnistetaan ehkä paremmin taiteilijanimellään Saukki. Muitakin taiteilija-/salanimiä hänellä oli useita.)