Kenen tekemä ja miten jatkuu runo? Alkaa näin: Kuka metsässä illoin huutaa , kenen valitus kaukaa soi. se soi kuin naisen itku, ken siellä vaikeroi....

Kysytty

Kenen tekemä ja miten jatkuu runo?
Alkaa näin: Kuka metsässä illoin huutaa , kenen valitus kaukaa soi.
se soi kuin naisen itku, ken siellä vaikeroi....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Lauri Pohjanpään Palokärki. Löytyy ainakin teoksesta Kiurun tupa (1958) sekä kokoelmasta Runo on vapaa : radiokuuntelijoiden suosikkirunot /toim. Satu Koskimies ja Juha Virkkunen(1996).