Kenen lastenlorussa on: "äidin pieni pussirotta/syliin tahtoo totta totta?" Pieni lorukirjanen, jossa tämä oli ja joka meiltä hävisi, ilmestyi varmaan 1980…

Kysytty

Kenen lastenlorussa on: "äidin pieni pussirotta/syliin tahtoo totta totta?" Pieni lorukirjanen, jossa tämä oli ja joka meiltä hävisi, ilmestyi varmaan 1980-luvun alussa, koska -83 syntynyt tyttäreni sai sen ihan pienenä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Pissahousu Pussirotta / syliin pyytää, totta totta." -runo löytyy
Anna Taurialan kirjasta "Hellimiskirja eli Kaikki sinun nimesi". Ilmestymisvuosi on 1983. Lastenkirjainstituutin kirjastonhoitaja löysi vastauksen kysymykseen.

Kirjaa ei valitettavasti ole saatavilla HelMet-kirjastoista.

1 ääntä

Kommentit

"Hellimiskirja eli kaikki sinun nimesi"-kirja on saatavilla ainakin Jyväskylän pääkirjaston lastenosaston varastosta, Kokkolan kirjastosta, Siuntion kirjastosta ja Tammisaaren Österbyn kirjastosta. Jos nämä ovat liian kaukana kannattaa kysyä omasta lähikirjastosta kaukolainaa!
terveisin, HelMet kirjaston/Sellon kirjaston palveluvirkailija