Kenen kirjoittamia lasten eläinrunokirjoja ovat Koiran saappaat (kuninkaalta kerran kai koira kultasaappaat sai..) harakan tossut (kirjava harakka hangella…

Kysytty

Hei! Kenen kirjoittamia lasten eläinrunokirjoja ovat Koiran saappaat (kuninkaalta kerran kai koira kultasaappaat sai..) harakan tossut (kirjava harakka hangella hyppeli reikiä tossuissa..) karhun yskä (karhu heräsi talvella yskä kauhea minulla lääkettä mä hakisin apteekkiin jos osaisin..) ja kanaperhe matkustaa (äitikana kotkottaa kukkoisää laulattaa tipulapsi piipertää emostaan ei jälkeen jää..) Nämä ja parikymmentä muuta eläinrunoa löysin eräästä lorupussista mutta tekijästä ei mitään mainintaa. Fontti ja kuvat antavat ymmärtää että olisivat kaikki saman tekijän. Kiinnostaisi kovasti tietää kenen runoja sitä lukee.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koiran saappaat, Harakan tossut, Karhun yskä ja Kanaperhe matkustaa ovat kaikki peräisin Nanny Rantamäen ohjelmistokirjasta Harakan tossut (Lasten keskus, 1986).

Kirjassa on kaikkiaan parisenkymmentä runoa ja niihin liittyvää virikeaineistoa: leikkejä, satuvoimisteluohjeita, luku- ja kuunteluvirikkeitä, askarteluvihjeitä, näytelmiä jne.