Otsikko
Kenen kirjoittama on kertomusi kasvissyöjästä, joka alkoi kuulla kasvien ja esim. heinänkorsien huutavan, kun niitä leikattiin? Loppujen lopuksi hän ei enää…

Kysytty

Kenen kirjoittama on kertomusi kasvissyöjästä, joka alkoi kuulla kasvien ja esim. heinänkorsien huutavan, kun niitä leikattiin? Loppujen lopuksi hän ei enää voinut syödä mitään..

Olen lukenut ko. kertomuksen 70-luvulla, minulla on hämärä mielikuva, että se olisi Ray Bradburyn, kuuluen johonkin novellikokoelmaan, mutta en ole varma.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Selasimme läpi Bradburyn novellikokoelman Huhtikuun noita ja novellikokoelmat Avainnovelleja 1900-luvulta (Bradburyn novelli Maailman viimeinen ilta) sekä Majatalo ja muita kauhutarinoita (Bradburyn novelli Kirkuva nainen). Näistä ei ao kertomusta löytynyt.

Kertomusta tiedusteltiin kirjastonhoitajien valtakunnallisella sähköpostilistalla. Listalla muisteltiin Roald Dahlin novellia kokoelmasta "Rakkaani, kyyhkyläiseni", mutta siinäkään ei näytä ao kertomusta olevan.

Muistaisiko joku tämän palvelun lukija ja esittäisi kommenttinsa?

13 ääntä

Kommentit

Netin kautta törmäsin englanninkieliseen mainintaan tämänkaltaisesta tarinasta "Alfred Hitchcockin jännityskertomuksissa", tosin kasvissyöntiä ei erityisesti mainittu. Kannattaisiko kysyjän selailla näitä? Kirjoittajiahan niissä on useita.

Kasvissyöntiä lukuunottamattahan tuo vastauksessa mainittu Dahlin "The Sound Machine" sopisi myös hyvin.