Otsikko
Kauanko kestäisi kiertää verkkaisella kävelyvauhdilla Euraasia rantoja myöten, eli jos lähtisin Helsingistä seurailemaan rantaviivaa, monenko vuoden päästä…

Kysytty

Kauanko kestäisi kiertää verkkaisella kävelyvauhdilla Euraasia rantoja myöten, eli jos lähtisin Helsingistä seurailemaan rantaviivaa, monenko vuoden päästä palaisin takaisin (olettaen, että kävelyyn käytetään joka päivä 8 tuntia)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tähän kysymykseen on todella vaikeata vastata. Eri maiden rannikkoviivojen pituudet löytyvät alla olevasta palvelusta. Laskemalla yhteen ne Euroopan ja Aasian maiden rantaviivoja, jotka kiertäisit, saisit tietyn kilometrimäärän. Rantaviivojen pituus ei ole yksiselitteinen asia. Tähän vaikuttaa mm. vuorovesi ja jokien suistot.
Kun kävelet Helsingistä Espanjaan käytät jo noin puolitoistamiljoonaa askelparia. Kävelyn vauhti on melko mahdotonta määritellä koska se riippuu mm maastosta.
Eri maiden rantaviivojen pituus löytyy tästä
http://dbis.informatik.uni-freiburg.de/content/courses/SS06/Praktikum/P…