Kauan sitten neuloin tossut, aina oikeaa ja kärjen päällä 3 lehtikuviota. Kantapäästä ommeltu sauma. En löydä kyseistä lehteä mistään enää, enkä ole netin…

Kysytty

Kauan sitten neuloin tossut, aina oikeaa ja kärjen päällä 3 lehtikuviota. Kantapäästä ommeltu sauma. En löydä kyseistä lehteä mistään enää, enkä ole netin kautta löytänyt tossun ohjetta. Tuosta mallista olisin kiitollinen, jotta voisin neuloa uudet tossut kuluneiden tilalle. Uskon, että lehti oli Suuri Käsityökerho.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti näillä tiedoilla ei lehteä ole löydettävissä. Helmet-kirjastoihin tulee lehti: Suuri käsityö ja Pasilan kirjavarastosta löytyy lehti nimeltä Suuri käsityölehti.

Suuri käsityö Helmet -haussa http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Ssuuri%20käsityölehti__Origh…

Varastolehtiluettelo http://www.helmet.fi/download/noname/%7BBB215ED4-694E-423C-AA9A-7FE04E4…

Aikaisemmin kirjastolla oli käytössä aihehaku lehtien artikkeleihin. Nyt tätä BTJ Aleksi -hakua ei ole enää käytettävissä.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Suuren käsityökerhon lehtiä ei ikävä kyllä tahdo löytyä kirjastoista, antikvariaateissa vanhoja numeroita on, mutta silloin pitäisi tietenkin tietää, milloin malli on siellä ollut. Facebookissa on Iloinen villasukka- ja neuleryhmä, jossa keskustellaan villasukka ja tossuohjeistakin. Sieltä kannattaisi ehkä kysyä, jos olet Facebookissa.