Katsoin että pääkirjastosa säilytettäisiin vanhoja aikakauslehtien vuosikertoja, mutta ymmärsinkö oikein että vain parin kolmen vuoden takaiset. Mikäli…

20.2.2004

Mikäli haluaisin ottaa kopiot muutamasta vuosien 1991-1992 Tekniikan Maailman lehtien artikkeleista tai edes lukea näitä lehtiä, lehtiä ei siis löydy enää kaupunginkirjastoista? Kyseessä on TM 1/1991, 15/1991, 1/1992, 14/1992.

23.2.2004
24.10.2005

Tekniikan Maailma -lehteä säilytetään Helsingin kaupunginkirjastossa:
Kallion musiikkiosaston käsikirjastossa pysyvästi (1980- ) (ei lainata)
Käpylässä pysyvästi (1953- )
Pääkirjastossa Pasilassa pysyvästi (1953- ) (ei lainata)
Puistolassa pysyvästi (1986- )
Rikhardinkadulla kuluva + 17 edellistä vuotta
Lisäksi monissa toimipisteissä säilytetään kuluvan vuoden lisäksi 1-2 aikaisempaa vuosikertaa.

HelMet-aineistohausta löytyvät myös säilytystiedot niistä aikakauslehdistä, joita kirjastoon tulee.

Mikrofilmattujen lehtien tiedot ovat Helsingin kaupunginkirjaston sivuilla osoitteessa http://www.lib.hel.fi/page.asp?_item_id=3448