Katsoin että pääkirjastosa säilytettäisiin vanhoja aikakauslehtien vuosikertoja, mutta ymmärsinkö oikein että vain parin kolmen vuoden takaiset. Mikäli…

Kysytty

Katsoin että pääkirjastosa säilytettäisiin vanhoja aikakauslehtien vuosikertoja, mutta ymmärsinkö oikein että vain parin kolmen vuoden takaiset.

Mikäli haluaisin ottaa kopiot muutamasta vuosien 1991-1992 Tekniikan Maailman lehtien artikkeleista tai edes lukea näitä lehtiä, lehtiä ei siis löydy enää kaupunginkirjastoista? Kyseessä on TM 1/1991, 15/1991, 1/1992, 14/1992.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tekniikan Maailma -lehteä säilytetään Helsingin kaupunginkirjastossa:
Kallion musiikkiosaston käsikirjastossa pysyvästi (1980- ) (ei lainata)
Käpylässä pysyvästi (1953- )
Pääkirjastossa Pasilassa pysyvästi (1953- ) (ei lainata)
Puistolassa pysyvästi (1986- )
Rikhardinkadulla kuluva + 17 edellistä vuotta
Lisäksi monissa toimipisteissä säilytetään kuluvan vuoden lisäksi 1-2 aikaisempaa vuosikertaa.

HelMet-aineistohausta löytyvät myös säilytystiedot niistä aikakauslehdistä, joita kirjastoon tulee.

Mikrofilmattujen lehtien tiedot ovat Helsingin kaupunginkirjaston sivuilla osoitteessa http://www.lib.hel.fi/page.asp?_item_id=3448