Otsikko
Kansakoulun opettajani Sinikka Marin Kuopiosta luki meille päivittäin vuosina 1967-1971 nuorten seikkailukirjaa koulupäivän päätteeksi. Mieleeni on jäänyt eräs…

Kysytty

Kansakoulun opettajani Sinikka Marin Kuopiosta luki meille päivittäin vuosina 1967-1971 nuorten seikkailukirjaa koulupäivän päätteeksi. Mieleeni on jäänyt eräs tietty kirja, jonka kannessa oli kuvattuna muutama nuori ja majakka. Myös tekstissä liikuttiin osin meren äärellä, jossa oli majakka. Mikä kirja on kysymyksessä?

Vastaus

Vastattu

Kansikuvan perusteella ei pysty tekemään hakuja, ja koska muistosi kirjan sisällöstä melko vähäisiä, täytyy turvautua ilmeisimpään mieleen tulevaan vaihtoehtoon.  Tässä tapauksessa se on Enid Blytonin Viisikko vanhassa majakassa.  Verkosta löytyy kirjan vanhojen painosten kansikuvia, jotka vastaavat kuvaustasi.  Lisäksi Blyton oli erittäin suosittu kirjailija juuri noihin aikoihin.