Otsikko
Kansakolussa 50-luvulla oli joulunäytelmä, joka kertoi tontusta joka väitti olevansa sairas aina kun piti auttaa pukkia tai muita tonttuja. Lopuksi kutsuttiin…

Kysytty

Kansakolussa 50-luvulla oli joulunäytelmä, joka kertoi tontusta joka väitti olevansa sairas aina kun piti auttaa pukkia tai muita tonttuja. Lopuksi kutsuttiin lääkäri paikalle, joka sitten totesikin, että tontulla oli Laiskimus Madonius, joka piti leikata pois. Mieleeni on jäänyt pitkä kaulaliina, joka esitti laiskamatoa. Tunnistaako kukaan näytelmää ja mistähän kirjasta se löytyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hilja Valtosen Laiskimus madonis, löytyy ainakin kirjasta Joulupata ynnä muita lastennäytelmiä kuusijuhliin (Otava, 1951).