Kan du rekommendera någon bra bok som innehåller dokumentformulär(asiakirjakaavoja) för en jurist?

Kysytty

Kan du rekommendera någon bra bok som innehåller dokumentformulär(asiakirjakaavoja) för en jurist?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Åbo stadsbibliotek har några formulärhandböcker på svenska.

Folke Grauers: Nordsteds formulärbok (Stockholm, 2007)
Rembe Annika: Wahlström & Widstrands formulärhandbok (Stockholm, 1998) och
Forss, Thomas: Handbok I vardagsjuridik (Helsingfors, 1998), som innehåller också formulär

På finska:

Juridiset asiakirjamallit (Helsinki, 2010)
Asiakirjamallit (Helsinki, 2008)

Av dessa rekommenderar jag Juridiset asikirjamallit, men den är bara på finska.

Du kan använda ämnesord som formulärhandböcker, asiakirjaoppaat, asiakirjat, mallit när du söker i nätbiblioteket Vaski http://www.turku.fi/vaski