Otsikko
Kaipaisin tietoa Englannissa suoritetun Masters-tasoisen tutkinnon kelpoisuudesta Suomessa.

Kysytty

Kaipaisin tietoa Englannissa suoritetun Masters-tasoisen tutkinnon kelpoisuudesta Suomessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ulkomailla suoritettujen tutkintojen kelpoisuudesta Suomessa saa tietoa Opetushallituksen sivulta Ulkomaisten tutkintojen tunnustaminen Suomessa (http://www.oph.fi/page.asp?path=1;438;2280;14957;14945 ). Ulkomailla kouluttautunut tarvitsee yleensä päätöksen tutkintonsa tunnustamisesta, jos hän haluaa kelpoisuuden julkiseen virkaan tai tehtävään. Yksityisellä sektorilla päätöstä tutkinnon tunnustamisesta ei tavallisesti vaadita. Sivulla on linkit, joista voi ladata hakemuslomakkeen ja tarkemmat ohjeet tutkinnon tunnustamisesta.